Jako pierwsi w Polsce rozpoczęliśmy badania doświadczeń pracowników i efektywności zarządzania organizacji sprawdzając to od środka jako Tajemniczy Pracownicy!
Szukamy co przeszkadza ludziom w dobrej pracy i co systemowo powstrzymuje organizację przed wzrostem. Skupiamy się na najbardziej problematycznym dziale - obszarze firmy, zawsze poszukując przyczyn, a nie winnych.
Sprawdzamy użyteczność
Jak wprowadzany jest do firmy nowy człowiek? Czy pracownicy mają wszystkie niezbędne narzędzia do pracy? Czy mają się do kogo zwrócić o pomoc? Jak samo stanowisko i system w firmie wpływają na postawę-zachowanie ludzi? Czy rozwiązania IT, procesy, instrukcje, procedury wspierają pracę, przeszkadzają jej czy ich brakuje?
Sprawdzamy doświadczenia
Jaka jest kultura organizacyjna, czyli co o firmie mówią pracownicy, jakie postawy i zachowania przenoszą na nowych ludzi? Jaka jest atmosfera i komunikacja.
Sprawdzamy zarządzanie
Szukamy przyczyn powodujących określone skutki jak wysoka rotacja, opóźnienia i wiele innych w miejscu do jakiego wysyłamy Tajemniczego Pracownika.
"Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej."
Henry Ford
Kiedy będę potrzebować takiego wewnętrznego audytu?
Ludzie
Duża rotacja.
Niskie zaangażowanie kadry.
Fatalna komunikacja.
Zarządzanie
Dział/proces powodujący wiele problemów jakościowych, komunikacyjnych, operacyjnych.
Co jeśli to zignoruję?
Często jesteśmy tak zaabsorbowani rutyną, że zatracamy z oczu perspektywę pracownika. Pracę na samym dole organizacji. Zaczynamy widzieć tylko liczby i wyniki. Nie wiem co tak naprawdę się dzieje w organizacji i jak nasze działania odgórne wpływają na pracę i funkcjonowanie organizacji.
Rozwiązanie
Anonimowa praca operacyjna na niższym stanowisku. Obserwacja składa się z dwóch głównych obszarów użyteczności miejsca pracy, doświadczeń jakie towarzyszą w tej pracy i analizy systemowej problemów pojawiających się w tym dziale.
Zmniejszenie rotacji. Wzrost zaangażowanie dzięki zmianą wprowadzanym po obserwacji. Lepsza organizacja miejsca pracy. Sugestie zmian systemowych negatywnie wpływających na ludzi i zysk firmy. Lokalizacja przyczyn problemów w najbardziej niebezpiecznym dziale organizacji.
Osoby decyzyjne
Proces
Czas realizacji
Zarząd, kierownictwo wyższe.
Dyrektor personalny lub operacyjny/produkcji
Identyfikacja celów obserwacji.
Badanie 20 dniowe.
Spotkanie wraz z prezentacją wyników i propozycją działań naprawczych.
Minimum 20 dni roboczych obserwacji.
Przykładowe rezultaty
Kto będzie dla Ciebie pracować?

Marcin

Grzegorz

Krystian
Zacznijmy od rozmowy, by potem wspólnie odpowiedzieć na trzy kluczowe pytania:
Co zmienić?
Na co zmienić?
Jak wywołać tę zmianę?
+48 606 699 479
kontakt@krystian-pluciak.pl
- Poznań i Wrocław
- kontakt@krystian-pluciak.pl
- +48 606 699 479
