Sens istnienia Flow Up Group

Zauważalnie wpływać na jakość życia ludzi w Polsce poprzez wzrost efektywność i budowanie wyjątkowych kultur organizacyjnych firm w kraju.

Nasze wartości

Nasz kompas wpływający na sposób podejmowania decyzji, planowanie, wzajemne relacje wewnątrz oraz z otoczeniem. Każdy z nas jest też strażnikiem tych wartości.

Efektywność

  1. Zarządzamy systemowo. Zawsze patrzymy na duży obraz organizacji i skupiamy się na tym co determinuje jej wynik, ogranicza go. Dzięki temu jesteśmy szybcy i skuteczni.
  2. Uwielbiamy naprawiać. Szukamy przyczyn problemów jakie trapią organizację i wyrywamy je z korzeniami by nie powróciły.
  3. Skupiamy się na poprawie globalnego przerobu firm – zysku, a nie lokalnych optymalizacjach i kosztach. Celem firmy jest zarabiać pieniądze teraz i w przyszłości.
  4. Jesteśmy konsekwentni wobec swoich ustaleń, planów i zasad. Nie chodzi o pomysły tylko codzienną pracę.
  5. Wiemy, że bez powtarzalności, procesów, rzetelności, dotrzymywania słowa… nie da się długofalowo działać efektywnie.
  6. Skupiamy się na ciągłym doskonaleniu – wszystkiego przez wszystkich.

Życzliwość i humor

  1. Komunikujemy się bez przemocy czyli bez komunikatów jakie mogą zablokować odbiór naszego przekazu jak: oceny, krytyka, epitety, wychodzenie z pozycji siły, złote rady, mędrkowanie…
  2. Traktujemy się jak partnerzy i nie stosujemy podejścia silny vs. słaby lub rodzic vs. dziecko we współpracy.
  3. Mniej mówimy, więcej słuchamy.
  4. Zaufanie.
  5. Klarowność – łapiemy się za słowa by ćwiczyć swoją precyzyjność.
  6. Dbamy o siebie nawzajem, dostawców i klientów. Bazujemy na trosce o siebie i innych.
  7. Mówimy sobie wprost zwłaszcza to co jest trudne i może nie być przyjemne, ale zawsze z miłością i życzliwością. Unikając narastających konfliktów. 
  8. Nie stosujemy kar i nagród. Zamiast tego czerpiemy z podejścia słońca i deszczu – cieszymy się z sukcesów i musimy sami posprzątać/naprawić jeśli coś zepsuliśmy.
  9. Zawsze jak jest możliwość na żart to ją wykorzystujemy.

Mądrość i ciągła adaptacja osobista

  1. Jesteśmy ciekawi świata, jak coś działa, jak coś poprawić, z czego wynikają zachowania…
  2. Aktualizujemy swój sposób myślenia. Wystawiamy się na dysonans pytając innych co o nas sądzą, jak nas odbierają i rozmawiając z ludźmi z jakimi „nie jest nam po drodze” o ich potrzebach i poglądach.
  3. Poznanie samych siebie wraz z mechanizmami, nawykami, wartościami. Ciągle podnosimy świadomość dzięki czemu zachowujemy naturalną zdrową pokorę wiedząc ile jeszcze jest do zrobienia.
  4. Dajemy sobie przestrzeń do refleksji.
  5. Nie działamy pod wpływem emocji. W pełni rozwagi myślimy co może się nie udać.
  6. Czytamy, uczymy się, robimy nowe rzeczy by ciągle stymulować umysł i dążyć do postępu.
  7. Dążymy do tego by inni przy nas rośli jako ludzie.

Nasze zasady w formie konstytucji

Zasady mają pomagać nam lepiej funkcjonować budować spójne DNA organizacji, przybliżać nas do sensu istnienia oraz pamiętać o tym co ważne. Kiedy inne firmy pogrążone są chaosie my wiemy dokąd zmierzamy, jak chcemy o to walczyć.

Wszyscy

  1. Nie szukaj winnego, by go ukarać, szukaj przyczyny by ją usunąć.
  2. Nie oczekuj perfekcji, która jest nieosiągalna, oczekuj postępu, który zawsze jest osiągalny.
  3. Nie “zarządzaj” – twórz warunki do samoorganizacji jak: role (odpowiedzialności i autonomie), powtarzalne procesy, jasne globalne systemy miar, proces ciągłego doskonalenia, jasne zasady, przestrzeń do popełniania błędów – wyciągania wniosków i tak dalej.
  4. Unikaj współzawodnictwa, które zawsze niszczy partnerstwo – stwarzaj warunki do współpracy.
  5. Komunikując się z drugim człowiekiem staraj się zrozumieć jego oraz swoją potrzebę i je wyrażać.
  6. Mówiąc do kogoś nie wysyłaj komunikatów jakie mogą zablokować odbiór jak: oceny, pouczanie, komunikacja silny-słaby, doradzanie, obwinianie.
  7. Nie mów innym co mają robić lepiej – pytaj co im przeszkadza w pracy i usuwaj te przeszkody.
  8. Nie generuj konfliktów – szukaj rozwiązań wygrał – wygrał.
  9. Nie motywuj ludzi, przestań ich demotywować.
  10. Nie oceniaj ludzi – bo to niszczy – doceniaj.
  11. Nie stosuj kar i nagród. Stosuj archetyp słońca i deszczu.
  12. W kontakcie z drugim człowiekiem zawsze staraj się wydobyć z niego to co najlepsze.
  13. Zawsze myśl, gdzie jest “wąskie gardło” i co zrobić by firma więcej zarabiała teraz i w przyszłości.
  14. Zawsze dotrzymuj danego słowa, a jeżeli Ci sie nie uda – przeproś i napraw szkodę.
  15. Korzystajmy z okazji by świętować sukcesy.
  16. Naucz się odpoczywać po pracy.
  17. Dąż do dostarczania wysokiej jakości rozwiązań z zakresu digital marketingu.
  18. Bycie przeciętnym to za mało.
  19. Uczestnicz w niekończącym się proces podnoszenia świadomości każdego/wszystkich.
  20. Szeroko rozumiany szacunek dla innych.
  21. Cały czas wolimy zwracać uwagę na to co jest złe, co wymaga udoskonalenia i zmieniamy to.
  22. Stosujemy etykę obiektywną, a nie subiektywną.

Grupa przywódcza

  1. Zmiany zaczynamy od zmiany samego siebie. 
  2. Nie buduj na kontroli – buduj na zaufaniu.
  3. Bądź liderem konsekwentnego i niekończącego się procesu usprawniania i ulepszania.
  4. Przychodź do pracy by pomagać rozwiązywać problemy.
  5. Zbuduj firmę tak aby w każdej chwili można było ją korzystnie sprzedać* lub przekazać.
    *Nie dlatego że chcemy to zrobić. Dlatego, że to powoduje, że musimy stworzyć powtarzalne procesy i podnosić wartość.
  6. Szukamy ludzi o dobrej postawie, a nie tylko umiejętnościach by potem nie zwalniać za postawę ponieważ celem rekrutacji jest znalezienie odpowiedniego człowieka. Jeśli się poddamy i zatrudnimy kogokolwiek wiedząc to będziemy hipokrytami. Będziemy robić świadomie źle.
  7. Pracownik musi mieć szansę, aby wnieść od siebie coś, czego nie jesteśmy w stanie dostrzec – własną perspektywę, indywidualne spojrzenie, emocje.
  8. Jeśli damy ludziom przestrzeń na odpowiedzialność i autonomię pewnie w kilku przypadkach się zawiedziemy, ale dopóki tego nie zrobimy ona nigdy nie zaistnieje. Jeśli chcesz odpowiedzialności, musisz dać ludziom przestrzeń na bycie odpowiedzialnymi. Musisz mieć w głowie świadomość, że czasem się zawiedziesz, i to też trzeba sobie powiedzieć
  9. Jeśli nie wydobędziemy się przekonania, że pewnie zrobilibyśmy coś inaczej. może lepiej to będziemy wchodzić w role operacyjne.
  10. Nie bądź nadzorcą – bądź moderatorem, mentorem i uczniem.
  11. Mów prawdę – a przynajmniej nie kłam.
  12. Podążaj za tym, co wartościowe (a nie za tym, co wygodne).
  13. Nie porównuj się z tym, kim inni są dzisiaj, ale z tym, kim Ty byłeś wczoraj.
  14. Ludzie są najważniejszą częścią biznesu, jego newralgicznym ogniwem. Źle traktować ludzi to jakby źle traktować firmę.
    Zadawaj sobie pytanie “Z jaką koncepcją człowieka przychodzisz do pracownika, klientów, dostawców?”
  15. Pamiętaj więc, że Twoja organizacja nie wyjdzie nigdy na poziom rozwoju wyższy od poziomu świadomości Twojej i innych jej liderów.
  16. Nie przejmuje odpowiedzialności operacyjnej za innych. “Nie przeszkadzaj dzieciom, gdy jeżdżą na deskorolce”
  17. Dawaj innym informację zwrotną zwłaszcza jeśli może być dla nich trudna. Aktywnie proś innych o informację zwrotną o sobie i nie okradaj siebie z możliwości autorefleksji.
  18. Nie toleruj/akceptuj bylejakości, przeciętności.

Jeśli chodź raz przeszło Ci przez myśl by sprawdzić co doświadczają Twoi pracownicy od procesu rekrutacji, przez wprowadzenie pracę i opuszczenie oraz jakie napotykają trudności, jakie są morale w zespołach, co należy poprawić… to koniecznie musimy porozmawiać o przeprowadzeniu badania Tajemniczy Pracownik.

Za co jesteśmy skłonni zwolnić pracownika/dostawcę/klienta?

Przede wszystkim za działania oddalające nas od naszego sensu istnienia oraz łamiąc nasze fundamentalne wartości oraz;

  1. Subiektywna etyka w stosunku do zasad, wartości, postaw społecznych.
  2. Kłamstwo.
  3. Oszustwo.
  4. Brak dotrzymanego słowa.
  5. Powtarzające się błędy. 
  6. Przemoc w komunikacji w formie mędrkowania, agresji, pozycji siły, oceniania, obwiniania…
  7. Uważanie się za istotę kompletną – brak zainteresowania dalszym rozwojem swoich talentów i przełamywaniem ograniczeń – taki już jestem.
  8. Reaktywna postawa.
  9. Spóźnienie bez wcześniejszego zakomunikowania.
  10. Osób, których kierowanie się emocjami, ukrytymi potrzebami, nawykami… poprzedza myślenie i podejmowanie decyzji.
  11. Nie będziemy też chcieli pracować z nihilistami, którzy nie mają sensu w życiu i pracy. Nie posiadają pasji. Nie chcą czegoś więcej.