Sens istnienia Flow Up Group
Zauważalnie wpływać na jakość życia ludzi w Polsce poprzez wzrost efektywność i budowanie wyjątkowych kultur organizacyjnych firm w kraju.
Nasze wartości
Nasz kompas wpływający na sposób podejmowania decyzji, planowanie, wzajemne relacje wewnątrz oraz z otoczeniem. Każdy z nas jest też strażnikiem tych wartości.
Efektywność
- Zarządzamy systemowo. Zawsze patrzymy na duży obraz organizacji i skupiamy się na tym co determinuje jej wynik, ogranicza go. Dzięki temu jesteśmy szybcy i skuteczni.
- Uwielbiamy naprawiać. Szukamy przyczyn problemów jakie trapią organizację i wyrywamy je z korzeniami by nie powróciły.
- Skupiamy się na poprawie globalnego przerobu firm – zysku, a nie lokalnych optymalizacjach i kosztach. Celem firmy jest zarabiać pieniądze teraz i w przyszłości.
- Jesteśmy konsekwentni wobec swoich ustaleń, planów i zasad. Nie chodzi o pomysły tylko codzienną pracę.
- Wiemy, że bez powtarzalności, procesów, rzetelności, dotrzymywania słowa… nie da się długofalowo działać efektywnie.
- Skupiamy się na ciągłym doskonaleniu – wszystkiego przez wszystkich.
Życzliwość i humor
- Komunikujemy się bez przemocy czyli bez komunikatów jakie mogą zablokować odbiór naszego przekazu jak: oceny, krytyka, epitety, wychodzenie z pozycji siły, złote rady, mędrkowanie…
- Traktujemy się jak partnerzy i nie stosujemy podejścia silny vs. słaby lub rodzic vs. dziecko we współpracy.
- Mniej mówimy, więcej słuchamy.
- Zaufanie.
- Klarowność – łapiemy się za słowa by ćwiczyć swoją precyzyjność.
- Dbamy o siebie nawzajem, dostawców i klientów. Bazujemy na trosce o siebie i innych.
- Mówimy sobie wprost zwłaszcza to co jest trudne i może nie być przyjemne, ale zawsze z miłością i życzliwością. Unikając narastających konfliktów.
- Nie stosujemy kar i nagród. Zamiast tego czerpiemy z podejścia słońca i deszczu – cieszymy się z sukcesów i musimy sami posprzątać/naprawić jeśli coś zepsuliśmy.
- Zawsze jak jest możliwość na żart to ją wykorzystujemy.
Mądrość i ciągła adaptacja osobista
- Jesteśmy ciekawi świata, jak coś działa, jak coś poprawić, z czego wynikają zachowania…
- Aktualizujemy swój sposób myślenia. Wystawiamy się na dysonans pytając innych co o nas sądzą, jak nas odbierają i rozmawiając z ludźmi z jakimi „nie jest nam po drodze” o ich potrzebach i poglądach.
- Poznanie samych siebie wraz z mechanizmami, nawykami, wartościami. Ciągle podnosimy świadomość dzięki czemu zachowujemy naturalną zdrową pokorę wiedząc ile jeszcze jest do zrobienia.
- Dajemy sobie przestrzeń do refleksji.
- Nie działamy pod wpływem emocji. W pełni rozwagi myślimy co może się nie udać.
- Czytamy, uczymy się, robimy nowe rzeczy by ciągle stymulować umysł i dążyć do postępu.
- Dążymy do tego by inni przy nas rośli jako ludzie.
Nasze zasady w formie konstytucji
Zasady mają pomagać nam lepiej funkcjonować budować spójne DNA organizacji, przybliżać nas do sensu istnienia oraz pamiętać o tym co ważne. Kiedy inne firmy pogrążone są chaosie my wiemy dokąd zmierzamy, jak chcemy o to walczyć.
Wszyscy
- Nie szukaj winnego, by go ukarać, szukaj przyczyny by ją usunąć.
- Nie oczekuj perfekcji, która jest nieosiągalna, oczekuj postępu, który zawsze jest osiągalny.
- Nie “zarządzaj” – twórz warunki do samoorganizacji jak: role (odpowiedzialności i autonomie), powtarzalne procesy, jasne globalne systemy miar, proces ciągłego doskonalenia, jasne zasady, przestrzeń do popełniania błędów – wyciągania wniosków i tak dalej.
- Unikaj współzawodnictwa, które zawsze niszczy partnerstwo – stwarzaj warunki do współpracy.
- Komunikując się z drugim człowiekiem staraj się zrozumieć jego oraz swoją potrzebę i je wyrażać.
- Mówiąc do kogoś nie wysyłaj komunikatów jakie mogą zablokować odbiór jak: oceny, pouczanie, komunikacja silny-słaby, doradzanie, obwinianie.
- Nie mów innym co mają robić lepiej – pytaj co im przeszkadza w pracy i usuwaj te przeszkody.
- Nie generuj konfliktów – szukaj rozwiązań wygrał – wygrał.
- Nie motywuj ludzi, przestań ich demotywować.
- Nie oceniaj ludzi – bo to niszczy – doceniaj.
- Nie stosuj kar i nagród. Stosuj archetyp słońca i deszczu.
- W kontakcie z drugim człowiekiem zawsze staraj się wydobyć z niego to co najlepsze.
- Zawsze myśl, gdzie jest “wąskie gardło” i co zrobić by firma więcej zarabiała teraz i w przyszłości.
- Zawsze dotrzymuj danego słowa, a jeżeli Ci sie nie uda – przeproś i napraw szkodę.
- Korzystajmy z okazji by świętować sukcesy.
- Naucz się odpoczywać po pracy.
- Dąż do dostarczania wysokiej jakości rozwiązań z zakresu digital marketingu.
- Bycie przeciętnym to za mało.
- Uczestnicz w niekończącym się proces podnoszenia świadomości każdego/wszystkich.
- Szeroko rozumiany szacunek dla innych.
- Cały czas wolimy zwracać uwagę na to co jest złe, co wymaga udoskonalenia i zmieniamy to.
- Stosujemy etykę obiektywną, a nie subiektywną.
Grupa przywódcza
- Zmiany zaczynamy od zmiany samego siebie.
- Nie buduj na kontroli – buduj na zaufaniu.
- Bądź liderem konsekwentnego i niekończącego się procesu usprawniania i ulepszania.
- Przychodź do pracy by pomagać rozwiązywać problemy.
- Zbuduj firmę tak aby w każdej chwili można było ją korzystnie sprzedać* lub przekazać.
*Nie dlatego że chcemy to zrobić. Dlatego, że to powoduje, że musimy stworzyć powtarzalne procesy i podnosić wartość. - Szukamy ludzi o dobrej postawie, a nie tylko umiejętnościach by potem nie zwalniać za postawę ponieważ celem rekrutacji jest znalezienie odpowiedniego człowieka. Jeśli się poddamy i zatrudnimy kogokolwiek wiedząc to będziemy hipokrytami. Będziemy robić świadomie źle.
- Pracownik musi mieć szansę, aby wnieść od siebie coś, czego nie jesteśmy w stanie dostrzec – własną perspektywę, indywidualne spojrzenie, emocje.
- Jeśli damy ludziom przestrzeń na odpowiedzialność i autonomię pewnie w kilku przypadkach się zawiedziemy, ale dopóki tego nie zrobimy ona nigdy nie zaistnieje. Jeśli chcesz odpowiedzialności, musisz dać ludziom przestrzeń na bycie odpowiedzialnymi. Musisz mieć w głowie świadomość, że czasem się zawiedziesz, i to też trzeba sobie powiedzieć
- Jeśli nie wydobędziemy się przekonania, że pewnie zrobilibyśmy coś inaczej. może lepiej to będziemy wchodzić w role operacyjne.
- Nie bądź nadzorcą – bądź moderatorem, mentorem i uczniem.
- Mów prawdę – a przynajmniej nie kłam.
- Podążaj za tym, co wartościowe (a nie za tym, co wygodne).
- Nie porównuj się z tym, kim inni są dzisiaj, ale z tym, kim Ty byłeś wczoraj.
- Ludzie są najważniejszą częścią biznesu, jego newralgicznym ogniwem. Źle traktować ludzi to jakby źle traktować firmę.
Zadawaj sobie pytanie “Z jaką koncepcją człowieka przychodzisz do pracownika, klientów, dostawców?” - Pamiętaj więc, że Twoja organizacja nie wyjdzie nigdy na poziom rozwoju wyższy od poziomu świadomości Twojej i innych jej liderów.
- Nie przejmuje odpowiedzialności operacyjnej za innych. “Nie przeszkadzaj dzieciom, gdy jeżdżą na deskorolce”
- Dawaj innym informację zwrotną zwłaszcza jeśli może być dla nich trudna. Aktywnie proś innych o informację zwrotną o sobie i nie okradaj siebie z możliwości autorefleksji.
- Nie toleruj/akceptuj bylejakości, przeciętności.
Jeśli chodź raz przeszło Ci przez myśl by sprawdzić co doświadczają Twoi pracownicy od procesu rekrutacji, przez wprowadzenie pracę i opuszczenie oraz jakie napotykają trudności, jakie są morale w zespołach, co należy poprawić… to koniecznie musimy porozmawiać o przeprowadzeniu badania Tajemniczy Pracownik.
Za co jesteśmy skłonni zwolnić pracownika/dostawcę/klienta?
Przede wszystkim za działania oddalające nas od naszego sensu istnienia oraz łamiąc nasze fundamentalne wartości oraz;
- Subiektywna etyka w stosunku do zasad, wartości, postaw społecznych.
- Kłamstwo.
- Oszustwo.
- Brak dotrzymanego słowa.
- Powtarzające się błędy.
- Przemoc w komunikacji w formie mędrkowania, agresji, pozycji siły, oceniania, obwiniania…
- Uważanie się za istotę kompletną – brak zainteresowania dalszym rozwojem swoich talentów i przełamywaniem ograniczeń – taki już jestem.
- Reaktywna postawa.
- Spóźnienie bez wcześniejszego zakomunikowania.
- Osób, których kierowanie się emocjami, ukrytymi potrzebami, nawykami… poprzedza myślenie i podejmowanie decyzji.
- Nie będziemy też chcieli pracować z nihilistami, którzy nie mają sensu w życiu i pracy. Nie posiadają pasji. Nie chcą czegoś więcej.