Flow Up Group I Specjalizujemy się w przeprowadzaniu firm przez proces strategicznych zmian kultury, efektywności…
  • Usługi
    • Proces Transformacji & stałe wsparcie
    • Dla właściciela, przywódcy, lidera
      • Superwizje 1:1 – regularne wsparcie w zarządzaniu, podejmowaniu decyzji i zmianie
      • Podróż Lidera – terapeutyczna wyprawa pozwalająca pozbyć się przeszkód i odnaleźć sens
      • Badanie Autentyczność Przywództwa
      • Klub Dobrych Praktyk
      • Mentoring, wymiana myśli
      • Księga Dobrych Praktyk – najlepiej zorganizowanych polskich firm
    • Dla Twojej firmy
      • Poprawa wyniku
        • Poprawa efektywności firmy bez kosztownych inwestycji
          • Wyzwanie! Jak szybko podnieść zysk firmy BEZ INWESTYCJI?! (warsztat 2h)
          • Sprzedaż i marketing B2B – jak poprawić wynik?
          • Poprawa efektywności firm usługowych
          • Poprawa efektywności produkcji
          • Oferta B2B, której nikt nie odmówi
          • Poprawa efektywności marketingu i sprzedaży
          • Poprawa efektywności projektów i przepływu zadań
          • Automatyzacja procesów biznesowych
        • Chcesz obniżyć koszt faktoringu?
        • Rachunkowość przerobowa, lepsze decyzje biznesowe
      • Doskonałość operacyjna
        • Wypracowanie powtarzalnych procesów – Zwiększ efektywność i uporządkuj pracę w swojej firmie
    • Twoi pracownicy & Kultura Organizacyjna firmy
      • Badanie przyczyn determinujących chęć odejścia pracowników
      • Badanie Kultury Organizacyjnej Culture Up
      • LeaderFit™ diagnoza napięć decyzyjnych i stylu działania lidera w praktyce
      • Tajemniczy Pracownik
      • Badanie kultury organizacyjnej: Model wartości konkurujących
      • Badanie dobrostanu pracowników i satysfakcji z pracy
      • Badanie zaufania do przełożonych Trust Up
      • Badanie cynizmu organizacyjnego
      • Badania kultury organizacyjnej, uwarunkowań środowiska pracy i dobrostanu
      • Kultura Organizacyjna
      • Transformacja Kultury Organizacyjnej
      • Powtarzalny proces rekrutacji
      • Proces onboardingu pracownika
      • Redukcja rotacji pracowników
      • Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
    • Rozwiązania dopasowane do Twoich problemów i wyzwań
      • Zwiększenie sprzedaży w B2B
      • Poprawa wyniku finansowego bez inwestycji
      • Poprawa płynności i dyscypliny finansowej – cash flow
      • Jak sprawić, żeby firma działała bez właściciela?
      • Redukcja rotacji pracowników
      • Badanie stylu działania i predyspozycji kandydatów na stanowiska C-level i kierownicze
    • Dla Twojej branży
      • Dla firm usługowych B2B
      • Dla agencji reklamowych, marketingowych i PR
      • Dla kancelarii prawnych
      • Dla firm produkcyjnych
    • Popularne
    • Wydarzenia
      • Wyprawa Bohaterów – Biznesowy spływ kajakowy panta rhei
    • 🎤 Szukasz prelekcji lub wartościowej publikacji?
  • Blog
    • Właściciel, przywódca & manager
      • Przywództwo
    • Firma
      • Wynik – zyskowność, oszczędności & płynność
      • Strategia, Cele i wskaźniki
      • Sprzedaż b2b i Marketing b2b
      • Efektywność firmy
        • Efektywność
      • Narzędziownia
    • Pracownicy & Kultura Organizacyjna
      • Książki
      • Kultura Organizacyjna
        • Przywództwo
        • Przykłady kultur organizacyjnych
        • Jak Kształtować Kulturę Organizacyjną?
      • Rekrutacja & wdrożenie pracownika
      • Warsztat kultury
        • Dlaczego tak trudno nam zmienić nasze firmy?
        • Wyzwanie FlowUp
        • Cztery wymiary podejścia systemowego do zmiany FlowUp
        • Unikalne metody Flow Up?
        • Podcast
        • Aktualności
        • Poziomy kultury organizacyjnej
  • Sklep
    • Zamówienia
    • Szczegóły konta
    • Zapomniane hasło
    • Regulamin
  • O nas
    • Nasze organizacje i inicjatywy
      • Klub Dobrych Praktyk
      • HR meetup
    • Sprawdzeni Partnerzy
  • Kontakt
    • Wystąpienia, prelekcje i publikacje
Bezpłatna Konsultacja
przez KrystianPluciak
Efektywność

Co dzieje się w firmie kiedy nie patrzysz? Czyli historie Tajemniczego Pracownika

Co dzieje się w firmie kiedy nie patrzysz? Czyli historie Tajemniczego Pracownika
przez KrystianPluciak
Efektywność

Jakieś 12 lat temu jeden z klientów skarżył mi się na brak wyników handlowców pomimo dużych jak na rynkowe wynagrodzeń. Świadczyłem dla niego wtedy usługi IT i spontanicznie wpadłem na pomysł, że pójdę z nimi popracować jako kandydat na nowego handlowca… pod kilkoma warunkami. Kluczowy był jeden – nie donoszę na ludzi tylko szukam przyczyn obecnej sytuacji.

Wystarczyło kilka godzin w jeden dzień by odkryć, że:

  • Nie mają czasu sprzedawać ponieważ zajmują się masą innych czynności zwłaszcza związanych z obsługą klienta jak podtrzymywanie relacji*, rozwiązywanie problemów klientów, pilnowanie realizacji, analiza jakości usług, do sprzedawanie…
  • czas w jakim mogliby sprzedawać tracili również na czynności około sprzedażowe typu; planowanie tras, wyszukiwanie noclegów i o zgrozo pisanie ofert co było potwornie czasochłonne i zjadało godziny.
  • Handlowcy nie mieli wypracowanych fundamentów. Nie wiedzieli jakie unikalne problemy rozwiązuje firma, jaką dostarcza wartość. Nie wiedzieli kto dokładnie jest klientem. Nie mieli powtarzalnego procesu sprzedaży, to co imitowało ten proces nie odzwierciedlało etapów zakupu klienta tylko ich czynności np. było „Oferta wysłana” zamiast „Oferta omówiona z klientem”. Przy takich krokach milowych to klient mógł nawet nie odczytać oferty… a my mieliśmy już odhaczone.
  • …

Po przedstawieniu raportu klient zaproponował mi bym coś takiego wdrożył jako usługę i tak powstał być może pierwszy na świecie Tajemniczy Pracownik. Usługa pozwalająca przeanalizować cały proces rekrutacji, wdrożenia, pracy i odejścia pracownika. Zbadać jego doświadczenia w pracy. Dać raport odnośnie BHP. Przekazać sugestie dotyczące poprawy efektywności i uchronienia się przed zagrożeniami.

Przez te 12 lat napotkaliśmy masę powielających się sytuacji i jednym z głównych wniosków jest to, że w bardzo niewielkim stopniu to celowe działanie pracowników jest przyczyną perturbacji. Zazwyczaj są to szeroko rozumiane polityki firmowe – działanie systemu.

Wielokrotnie trafialiśmy na firmy, gdzie problemem była rotacja kandydatów. Jednocześnie w każdym przypadku okazało się, że te firmy „robią wszystko” by zniechęcić do pracy ludzi, a jednocześnie nierzadko wydają spore budżety na działania Employer brandingowe mające kreować dobrą markę pracodawcy… A co potem działo się w takich firmach?

  • Nieefektywny proces rekrutacji
  • Wyłamywano przy człowieku kłutkę w szatni poprzedniego pracownika
  • Tajemniczy Pracownik dostawał sprzeczne polecenia i nie wiedział kto jest szefem
  • Trzeba było kraść narzędzia pracy od innych by wykonywać zadania
  • Nie było instrukcji, a były kary za błędy
  • …

*Jeśli handlowcy budują relacje z klientem to popełniasz przynajmniej trzy błędy. Pierwszy to przepłacanie. Można zatrudnić kogoś o wiele tańszego do obsługi klienta. Drugi to zabieranie czasu na sprzedaż. O wiele wiele łatwiej i przyjemniej jest działać z obecnymi klientami niż szukać nowych. Trzy, pozwalasz na pojawienie się ryzyka, że klienci potencjalnie odejdą wraz z handlowcami do konkurencji bo mają z nimi relację, a nie z firmą (proces obsługi).

Poprzedni artykuł❌ Jak przestać psuć pracowników?Następny artykuł Jak zaskoczyć pozytywnie klientów niespodzianką by Cię zapamiętali i mówili o Tobie nawet w przemyśle ciężkim?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Czytelnia i podcast

Firmy się nie zmieniają, robią to ludzie. To my tworzymy system, polityki firmowe, komunikację… a to jaki jest obraz organizacji wynika właśnie ze sposobu myślenia twórców danej organizacji. Z tego jakie podzielają wartości, jakich nie dostrzegają oraz jakie potrzeby ograniczające odciągają ich od sukcesu.

Tutaj znajdziesz dobre praktyki związane z kulturą organizacyjną i przywództwem oraz usługi wspierające Twoją transformację.

Kategorie

  • Aktualności
  • Blog
  • Bulshit czyli modne bzdury
  • Dlaczego tak trudno jest adaptować się, uniknąć stagnacji oraz zmienić naszą firmę?
  • Dobre praktyki
  • Efektywność
  • Employer Branding
  • historia
  • Jak Kształtować Kulturę Organizacyjną?
  • Jakie są przyczyny powstawania najczęstszych problemów i wyzwań firm w Polsce?
  • Książki
  • Kultura efektywności
  • Kultura Organizacyjna
  • Kultura organizacyjna
  • Metody
  • Narzędzia
  • Partnerzy
  • Partnerzy
  • Podcast Flow Up
  • Podcast FlowUp
  • Podróż Lidera
  • Poprawa zyskowności, bezpieczeństwa
  • Pracownicy & Kultura Organizacyjna
  • Produkcja i przemysł
  • Przykłady kultur organizacyjnych
  • Przywództwo
  • Rekrutacja & wdrożenie pracownika
  • Sposób zaprojektowania firmy
  • Sprzedaż b2b i Marketing b2b
  • Uncategorized
  • Video
  • Właściciel, przywódca & manager
  • Zafanie
  • Zarządzanie projektami

Usługi

Sklep

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Ostatnie wpisy

Delegowanie zadań krok po kroku – poradnik dla właścicieli firm, dyrektorów15/05/2025
Zarządzanie vs. Przywództwo – czy to się dodaje, czy wyklucza?07/05/2025
Wywiad rzeka z AI o przyszłości, do jakiej zmierzamy05/05/2025

Tagi

automatyzacje Badanie cash flow EB efektywność finanse firma rodzinna FlowUp innowacje jak obsłużyć więcej klientów jak przestać pracować po godzinach książka kultura organizacyjna marketing mikrozarządzanie case study Model Kultury obsługa klienta odpowiedzialność w firmie opóźnienia organizacja pracy usługowej podróż lidera problemy projekty przykłady przywóda przywództwo płynność płynność finansowa rekrutacja samozarządzanie silosowość sprzedaż sprzedaż B2B stagnacja sukcesja Tajemniczy Pracownik Toyota Production System turkus wartości wypalenie właściciela za dużo klientów zarządzanie zasady zatory płatnicze Zaufanie

Flow Up Group

Jesteśmy tu po to aby zauważalnie wpływać na konkurencyjność i kulturę organizacyjną Polskich firm.

Kontakt

Poznań
ul. Mikstacka 16
lilianna.limanowka@flowup.pl
Poniedziałek - Piątek 8:00 - 18:00

Produkty

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Jesteśmy częścią

FLOW UP GROUP SP Z O O, ul. Mikstacka 16, 60-163 Poznań, KRS 0000776158, REGON 382810639, NIP 7792504032
Polityka prywatności

Produkty

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Ostatnie wpisy

Delegowanie zadań krok po kroku – poradnik dla właścicieli firm, dyrektorów15/05/2025
Zarządzanie vs. Przywództwo – czy to się dodaje, czy wyklucza?07/05/2025
Wywiad rzeka z AI o przyszłości, do jakiej zmierzamy05/05/2025

Koszyk

Koszyk

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

✕
Flow Up Group I Specjalizujemy się w przeprowadzaniu firm przez proces strategicznych zmian kultury, efektywności...
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.