Flow Up Group I Specjalizujemy się w przeprowadzaniu firm przez proces strategicznych zmian kultury, efektywności…
  • Usługi
    • Proces Transformacji & stałe wsparcie
    • Dla właściciela, przywódcy, lidera
      • Superwizje 1:1 – regularne wsparcie w zarządzaniu, podejmowaniu decyzji i zmianie
      • Podróż Lidera – terapeutyczna wyprawa pozwalająca pozbyć się przeszkód i odnaleźć sens
      • Badanie Autentyczność Przywództwa
      • Klub Dobrych Praktyk
      • Mentoring, wymiana myśli
      • Księga Dobrych Praktyk – najlepiej zorganizowanych polskich firm
    • Dla Twojej firmy
      • Poprawa wyniku
        • Poprawa efektywności firmy bez kosztownych inwestycji
          • Wyzwanie! Jak szybko podnieść zysk firmy BEZ INWESTYCJI?! (warsztat 2h)
          • Sprzedaż i marketing B2B – jak poprawić wynik?
          • Poprawa efektywności firm usługowych
          • Poprawa efektywności produkcji
          • Oferta B2B, której nikt nie odmówi
          • Poprawa efektywności marketingu i sprzedaży
          • Poprawa efektywności projektów i przepływu zadań
          • Automatyzacja procesów biznesowych
        • Chcesz obniżyć koszt faktoringu?
        • Rachunkowość przerobowa, lepsze decyzje biznesowe
      • Doskonałość operacyjna
        • Wypracowanie powtarzalnych procesów – Zwiększ efektywność i uporządkuj pracę w swojej firmie
    • Twoi pracownicy & Kultura Organizacyjna firmy
      • Badanie przyczyn determinujących chęć odejścia pracowników
      • Badanie Kultury Organizacyjnej Culture Up
      • LeaderFit™ diagnoza napięć decyzyjnych i stylu działania lidera w praktyce
      • Tajemniczy Pracownik
      • Badanie kultury organizacyjnej: Model wartości konkurujących
      • Badanie dobrostanu pracowników i satysfakcji z pracy
      • Badanie zaufania do przełożonych Trust Up
      • Badanie cynizmu organizacyjnego
      • Badania kultury organizacyjnej, uwarunkowań środowiska pracy i dobrostanu
      • Kultura Organizacyjna
      • Transformacja Kultury Organizacyjnej
      • Powtarzalny proces rekrutacji
      • Proces onboardingu pracownika
      • Redukcja rotacji pracowników
      • Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
    • Rozwiązania dopasowane do Twoich problemów i wyzwań
      • Zwiększenie sprzedaży w B2B
      • Poprawa wyniku finansowego bez inwestycji
      • Poprawa płynności i dyscypliny finansowej – cash flow
      • Jak sprawić, żeby firma działała bez właściciela?
      • Redukcja rotacji pracowników
      • Badanie stylu działania i predyspozycji kandydatów na stanowiska C-level i kierownicze
    • Dla Twojej branży
      • Dla firm usługowych B2B
      • Dla agencji reklamowych, marketingowych i PR
      • Dla kancelarii prawnych
      • Dla firm produkcyjnych
    • Popularne
    • Wydarzenia
      • Wyprawa Bohaterów – Biznesowy spływ kajakowy panta rhei
    • 🎤 Szukasz prelekcji lub wartościowej publikacji?
  • Blog
    • Właściciel, przywódca & manager
      • Przywództwo
    • Firma
      • Wynik – zyskowność, oszczędności & płynność
      • Strategia, Cele i wskaźniki
      • Sprzedaż b2b i Marketing b2b
      • Efektywność firmy
        • Efektywność
      • Narzędziownia
    • Pracownicy & Kultura Organizacyjna
      • Książki
      • Kultura Organizacyjna
        • Przywództwo
        • Przykłady kultur organizacyjnych
        • Jak Kształtować Kulturę Organizacyjną?
      • Rekrutacja & wdrożenie pracownika
      • Warsztat kultury
        • Dlaczego tak trudno nam zmienić nasze firmy?
        • Wyzwanie FlowUp
        • Cztery wymiary podejścia systemowego do zmiany FlowUp
        • Unikalne metody Flow Up?
        • Podcast
        • Aktualności
        • Poziomy kultury organizacyjnej
  • Sklep
    • Zamówienia
    • Szczegóły konta
    • Zapomniane hasło
    • Regulamin
  • O nas
    • Nasze organizacje i inicjatywy
      • Klub Dobrych Praktyk
      • HR meetup
    • Sprawdzeni Partnerzy
  • Kontakt
    • Wystąpienia, prelekcje i publikacje
Bezpłatna Konsultacja
przez KrystianPluciak
Poprawa zyskowności, bezpieczeństwa

Jak poprawiliśmy efektywność pracy Kancelarii Prawej o ponad 30%, redukując przy tym ilość błędów i inne problemy?

Jak poprawiliśmy efektywność pracy Kancelarii Prawej o ponad 30%, redukując przy tym ilość błędów i inne problemy?
przez KrystianPluciak
Poprawa zyskowności, bezpieczeństwa

Czego dotyczył problem?

Kancelaria Prawna pracująca dla klientów B2B od miesięcy zmagała się z coraz większym chaosem operacyjnym. Z pozoru „wszyscy pracowali” ale…

  • Spadała zyskowność
  • Wszystko trwało coraz dłużej
  • Piętrzyła się praca w toku
  • Koszt osobisty, nadgodziny i stres „czy teraz się uda” by kancelaria dobrze działała wzrastał
  • Popełniano podobne błędy
  • Straty – niektóre tematy utykał lub przepadały np. klient wysyłał wiadomość odnośnie potrzeby windykacji i temat nie był podejmowany lub umierał na jakimś etapie przez przeoczenie
  • Ciągle wymyślano koło od zera tracąc czas np. na zadanie stworzenia czegoś co już wykonaliśmy
  • Znaczącą część czasu pracy była nieefektywna
  • Klienci często wydzwaniali z pytaniami o ich sprawy, a odpowiedzi i ich forma pozostawiały wiele do życzenia, zajmowały sporo czasu
  • Nikt nie koordynował rosnącej ilości projektów, prac w sposób metodyczny, „jak na produkcji” – w dobrze naoliwionej maszynie
  • Każdy pracował „po swojemu” bez standardów na te same czynności, które mogłyby przyśpieszyć pracę
  • Rozproszona komunikacja z klientami na mailach, telefonach, komunikatorach… potęgowała chaos kiedy kogoś zabrakło, trzeba było coś odnaleźć
  • Ustalenia często gdzieś przepadały
  • Nie było jednoznacznie możliwe do określenia ile jest pracy w toku, co jest w toku, kto jak jest obciążony, na czym utykają tematy…

Dla kogo pracowaliśmy?

Kancelaria średniej wielkości, ok. 20+ osób, specjalizująca się w obsłudze firm, umowach handlowych, compliance, prawie pracy i procesach sądowych. Szybko rosnąca baza klientów i dynamiczne tempo rynku zaczęły przerastać struktury i sposób zarządzania.

Co zrobiliśmy?

1. Diagnoza chaosu Rozpoczęliśmy od warsztatów i rozmów 1:1, aby zidentyfikować źródła niepożądanych skutków – przeoczeń, spóźnień, błędów komunikacyjnych, przeciągających się spraw. Zlokalizowaliśmy główne ograniczenie systemu i zgłębiliśmy brak jednolitego powtarzalnego systemu przepływu pracy i sposobu zarządzania.

OKAZAŁO SIĘ RÓWNIEŻ, ŻE OKOŁO 30-35% CZASU PRACY PRZEPADA NA PROSTE PRACE „BIUROWE” JAK: szukanie podobnych zapisów, porównywanie dokumentów, szukanie szablonów i tak dalej.

2. Zmiana paradygmatów Równolegle ruszyły spotykania 1:1 „Podróż lidera” dla partnerów kancelarii, czyli praca nad ich stylem zarządzania, przekonaniami typu „muszę mieć wszystko pod kontrolą” czy „każdy prawnik pracuje po swojemu”. To one determinowały chaos i rozproszenie.

3. Wdrożyliśmy systemy przepływu zadań i projektów:

  • System zgłoszeń i zadań bieżących (np. nagła opinia, prosta analiza, krótka konsultacja).
  • System projektów prawnych – dla spraw złożonych i rozciągniętych w czasie (np. obsługa fuzji, reorganizacji grup kapitałowych, pozwy zbiorowe, due diligence, audyty zgodności, wdrażanie RODO, rejestracje znaków towarowych, restrukturyzacje firm, sprawy karne gospodarcze, sprawy z zakresu prawa pracy z grupą pracowników, reprezentacja w długich postępowaniach cywilnych i sądowo-administracyjnych).
  • Szablony dla najczęstszych typów postępowań – co trzeba mieć, co omówić, gdzie są ryzyka, kto odpowiada.
  • Usprawniliśmy bazę ramowych elementów np. umów.
  • Nowy podział ról: kto koordynuje projekt, kto analizuje, kto kontaktuje się z klientem.
  • Nowe rytuały zespołowe (planowanie tygodnia, szybkie odprawy, przegląd zamkniętych spraw).
  • Wprowadzenie KPI do zarządzania (ilość zamkniętych spraw, czas reakcji, poziom obciążenia, jakość dokumentacji).
  • Opracowaliśmy i wprowadziliśmy wdrożenia dla nowych pracowników by szybciej działali efektywnie i samodzielnie oraz dla nowych klientów.
  • Wdrożyliśmy asystenta AI.

Efekty?

📈 Wzrost mocy kancelarii:

  • liczba zamkniętych spraw drobnych miesięcznie wzrosła o +46% w ciągu pierwszych 3 miesięcy.
  • liczba spraw dużych, projektowych prowadzonych równolegle bez chaosu wzrosła o około +16%.
  • Asystent AI o 60-80% w zależności od zadania redukuje czas na realizację prostych czynności jak porównywanie dokumentów, szukanie podobnych zapisów w bazie kancelarii i tak dalej.

Generalnie to łącznie około 30%+ poprawa efektywności kancelarii.

Okazało się, że zamiast zatrudniać nowe osoby, kancelaria musi pozyskać więcej klientów – ponieważ ma wolne moce.

😌 Wskaźniki jakości i komfortu pracy:

  • spadek przeoczeń i błędów o szacunkowo ponad 50-60%.
  • redukcja stresu i godzin pracy – partnerzy przestali zostawać po nocach, zaczęli zarządzać zamiast gasić.
  • poprawa NPS (wskaźnika satysfakcji klientów) wystrzelił od chwili wprowadzanie (rozpoczęcie transformacji).
  • zespół odzyskał poczucie kontroli i wpływu – nikt już nie „gubił spraw w skrzynce”.

💡 Bonusowy efekt? Z nowym sposobem działania kancelaria mogła zaoferować nową wartość klientowi – przykładowo transparentność – co się dzieje ze sprawą, informacja na jakim jest etapie do wglądu/powiadomienia i tak dalej. Również w oparciu o automatyzacje.

To stało się jej wyróżnikiem rynkowym w branży, gdzie klienci często czują się jak „w ciemnościach”, bez informacji bieżącej.

poprawa efektywności - wyniku przepływ zadań redukcja błędów satysfakcja klientów wykorzystanie AI asystenta

Poprzedni artykułZarządzanie projektami IT – jak przywrócić zyskowność i zlikwidować opóźnienia oraz przekraczanie budżetówNastępny artykuł Jak przełamać objawy alergii - jak odzyskałem 2,5 miesiąca życia?

Czytelnia i podcast

Firmy się nie zmieniają, robią to ludzie. To my tworzymy system, polityki firmowe, komunikację… a to jaki jest obraz organizacji wynika właśnie ze sposobu myślenia twórców danej organizacji. Z tego jakie podzielają wartości, jakich nie dostrzegają oraz jakie potrzeby ograniczające odciągają ich od sukcesu.

Tutaj znajdziesz dobre praktyki związane z kulturą organizacyjną i przywództwem oraz usługi wspierające Twoją transformację.

Kategorie

  • Aktualności
  • Blog
  • Bulshit czyli modne bzdury
  • Dlaczego tak trudno jest adaptować się, uniknąć stagnacji oraz zmienić naszą firmę?
  • Dobre praktyki
  • Efektywność
  • Employer Branding
  • historia
  • Jak Kształtować Kulturę Organizacyjną?
  • Jakie są przyczyny powstawania najczęstszych problemów i wyzwań firm w Polsce?
  • Książki
  • Kultura efektywności
  • Kultura Organizacyjna
  • Kultura organizacyjna
  • Metody
  • Narzędzia
  • Partnerzy
  • Partnerzy
  • Podcast Flow Up
  • Podcast FlowUp
  • Podróż Lidera
  • Poprawa zyskowności, bezpieczeństwa
  • Pracownicy & Kultura Organizacyjna
  • Produkcja i przemysł
  • Przykłady kultur organizacyjnych
  • Przywództwo
  • Rekrutacja & wdrożenie pracownika
  • Sposób zaprojektowania firmy
  • Sprzedaż b2b i Marketing b2b
  • Uncategorized
  • Video
  • Właściciel, przywódca & manager
  • Zafanie
  • Zarządzanie projektami

Usługi

Sklep

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Ostatnie wpisy

Delegowanie zadań krok po kroku – poradnik dla właścicieli firm, dyrektorów15/05/2025
Zarządzanie vs. Przywództwo – czy to się dodaje, czy wyklucza?07/05/2025
Wywiad rzeka z AI o przyszłości, do jakiej zmierzamy05/05/2025

Tagi

automatyzacje Badanie cash flow EB efektywność finanse firma rodzinna FlowUp innowacje jak obsłużyć więcej klientów jak przestać pracować po godzinach książka kultura organizacyjna marketing mikrozarządzanie case study Model Kultury obsługa klienta odpowiedzialność w firmie opóźnienia organizacja pracy usługowej podróż lidera problemy projekty przykłady przywóda przywództwo płynność płynność finansowa rekrutacja samozarządzanie silosowość sprzedaż sprzedaż B2B stagnacja sukcesja Tajemniczy Pracownik Toyota Production System turkus wartości wypalenie właściciela za dużo klientów zarządzanie zasady zatory płatnicze Zaufanie

Flow Up Group

Jesteśmy tu po to aby zauważalnie wpływać na konkurencyjność i kulturę organizacyjną Polskich firm.

Kontakt

Poznań
ul. Mikstacka 16
lilianna.limanowka@flowup.pl
Poniedziałek - Piątek 8:00 - 18:00

Produkty

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Jesteśmy częścią

FLOW UP GROUP SP Z O O, ul. Mikstacka 16, 60-163 Poznań, KRS 0000776158, REGON 382810639, NIP 7792504032
Polityka prywatności

Produkty

  • Spotkania rodzinne - bezpłatny skrypt 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk (bezpłatny fragment) 0.00zł (price_excluding_tax)
  • Księga Dobrych Praktyk 81.00zł Pierwotna cena wynosiła: 81.00zł.76.00złAktualna cena wynosi: 76.00zł. (price_excluding_tax)
  • 13 błędów, które blokują zmianę w firmach MŚP 0.00zł (price_excluding_tax)

Ostatnie wpisy

Delegowanie zadań krok po kroku – poradnik dla właścicieli firm, dyrektorów15/05/2025
Zarządzanie vs. Przywództwo – czy to się dodaje, czy wyklucza?07/05/2025
Wywiad rzeka z AI o przyszłości, do jakiej zmierzamy05/05/2025

Koszyk

Koszyk

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

✕
Flow Up Group I Specjalizujemy się w przeprowadzaniu firm przez proces strategicznych zmian kultury, efektywności...
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.